Česta pitanja

Zašto moram instalirati vašu aplikaciju na svoje računalo?

Digitalni potpis je uvjet za elektroničku predaju prijave. Kako Java appleti više nisu podržani u internetskim preglednicima, potpisivanje se može napraviti jedino pomoću aplikacije koju instalirate na svoje računalo.

Da biste koristili USB uređaj / pametnu karticu, također je potrebno instalirati dodatni softver na svoje računalo (ActivClient, odnosno IDPrimeClient).

Čemu služi korisničko ime i lozinka?

Korištenjem korisničkog imena i lozinke možete se prijaviti lakše i brže, a možete pregledavati i uređivati prijave i na računalu na kojem nemate instaliran softver za rad s USB uređajem / pametnom karticom.

Zašto se preuzima datoteka kad potpisujem prijavu?

Kad kliknete na Potpiši i predaj preuzima se datoteka s podacima vaše prijave. Nakon što preuzmete datoteku na vaše računalo, kliknite na nju da biste je otvorili. Time se pokreće aplikacija za digitalni potpis, pomoću koje potpisujete datoteku i šaljete je natrag u sustav e-Prijava.

Slična datoteka se preuzima i kad se prijavljujete u sustav pomoću USB uređaja / pametne kartice te kad registrirate novi certifikat za rad s e-Prijavom.

Ne mogu otvoriti preuzetu datoteku.

Ako se otvaranjem datoteke ne pokreće aplikacija za digitalni potpis, znači da se ona nije uspješno instalirala. Pokušajte deinstalirati aplikaciju (Control Panel > Programs and features – pronaći aplikaciju DZIV e-Potpis te odabrati Uninstall) i ponovno je instalirati.

Ako se i dalje ne pokreće aplikacija za digitalni potpis kad pokušate preuzeti datoteku, ručno postavite da se otvaranjem datoteke s ekstenzijom .dzivml pokreće aplikacija za digitalni potpis. Detaljne upute kako ovo napraviti potražite u Tehničkim uputama.

Dobivam poruku "Nije pronađen potpisni certifikat".

Provjerite sljedeće:

  • Je li USB uređaj / pametna kartica umetnuta u računalo?
  • Jesu li certifikati vidljivi u ActivClient, odnosno IdPrimeClient programu?
    • Ako jesu, zatvorite aplikaciju za digitalni potpis i pokušajte ponovno.
    • Ako nisu, pokušajte izvaditi USB uređaj / pametnu karticu i ponovno je umetnuti, sve dok ne budu vidljivi. Ako ni to ne pomogne, restartajte računalo.
  • Je li potpisni certifikat vidljiv u Windows certificate storeu (ako koristite ActivClient)? Ako nije, uvezite ga kroz ActivClient program.

Više detalja potražite u Tehničkim uputama.

Koji PIN trebam upisati?

Na novim USB uređajima postoje dva PIN-a - autentikacijski i potpisni. Ako ste dobili dva PIN-a, za rad s e-Prijavom trebate koristiti potpisni PIN.

Zaboravi-o/la sam korisničko ime ili lozinku.

Prijavite se u sustav koristeći USB uređaj / pametnu karticu. Na stranici Postavke možete vidjeti Vaše korisničko ime, odnosno postaviti novu lozinku.

Što kad mi istekne certifikat? Moram li dolaziti u DZIV kako bih registrira-o/la novi?

Više nije potrebno dolaziti u DZIV da biste registrirali novi certifikat. U e-Prijavi otiđite na Postavke i kliknite na Registriraj novi certifikat, ili se jednostavno prijavite u sustav koristeći novi USB uređaj / pametnu karticu.

U slučaju fizičke osobe, novi certifikat treba glasiti na istu osobu.

U slučaju pravne osobe, novi certifikat treba glasiti na istu pravnu osobu i imati istu fizičku osobu kao nositelja.

Zašto mi se nakon prijave u sustav e-Prijava otvori u drugom pregledniku?

Ako se prijavljujete pomoću USB uređaja / pametne kartice (dakle preko aplikacije za digitalni potpis), e-Prijava će se otvoriti u pregledniku koji je postavljen kao inicijalni (defaultni) na vašem računalu.